Thursday, February 01, 2007

Discovery fenomen & kortslutning

Jag kanske borde visas på Discovery som ett fenomen eller anomali. Jag mår sämre nu än i måndags fast jag tar antibiotika flytigt. Jag mår så dåligt at jag fick sjukanmäla mig idag och även sjuksköterska på telefonen sade att jag lät väldigt förkyld (ni vet ju hur dessa sjuksköterskor kan vara, de blir ju inte riktigt tagna eller överraskade av triviala förkylningar)och det kunde ta 5-6 dagar tills jag ska börja må bättre. Tack för det! Jag börjar misstänka att jag blev sämre pga. mitt besök på vårdcentralen som var full av sjuka människor med deras hemska baciller.

Och värst av allt är just det at jag inte har mina "sick-supplies": ingen godis, inga tidningar, inga näsdukar... jag trodde jag skulle må bättre så jag hade inte skaffat mig dessa provianter.

En positiv sak är att om någon skulle stjäla min laptop just nu skulle tjuven få en riktig förkylning och kanske till och med halsfluss med tanke på att det finns miljarder bakterie på tangentbordet och skärmen vid det här laget. Jag har lyckats nysa på den flera gånger så jag hoppas att jag inte orsakar en kortslutning...

No comments: