Wednesday, February 07, 2007

Berätta en historia...

Surprise surprise... Jag har ett nytt ämne igen. Inte helt oväntad. *Suck* Men den här kan bli riktigt bra.

Idag frågade jag en person om hur han kom fram till vad han ska forska på & han hade en bra historia att berätta. En historia med många detaljer på ett sådant sätt där man ser tydligt att man tycker om att berätta historien. Jag har märkt att folk ofta bli glada när man frågar de hur de hade träffat sin sambo eller fru för första gången. Det är alltid upplyftande att höra dessa historier. Folk lyser när de berättar dessa historier, folk ler. Man mår bra av att lyssna på sådana historier. Man blir glad.

Jag tror att det kan vara liknande sak med historier om forskningsfrågor. I alla fall för vissa. Och jag hoppas att jag kommer kunna berätta lika fint och med samma njutning i ansiktet. Fast inte idag. Om någon skulle ställa den frågan idag skulle jag nog känna mig mest stressad och frustrerad. Som när man var singel och folk frågade "Hur är det på kärleksfronten?" Grrrr.


Förresten CSN hörde av sig ang. avbetalning av lån... Ja ja…då är men vuxen.

No comments: