Friday, April 03, 2009

Roligt undervisningsmaterial


Jag försöker hålla den här bloggen fri från inlägg om mitt personliga liv, politik eller kommentarer om någon nyhet utan koppling till mitt jobb. Men den här bilden kunde jag inte låta bli att publicera. Hela förra veckan rättade jag inlämningsuppgifter som handlade om styrelsearbete, om ansvar som medlem i en styrelse osv. Utifrån artiklarna som mina studenter fick läsa om ämnet gjorde Wanja Lundby-Wedin nästa alla möjliga fel som en styrelseledamot kan göra. Det fanns varken elementär kunskap (man borde kunna läsa och tolka årsredovisningen) eller ansvar inför aktieägarna. Engagemang saknades också.

Den här bilden ska jag använda i undervisningen som en utgångspunkt i diskussionen med studenter om styrelseansvaret. Tack ,Wanja, för roligt undervisningsmaterial.

No comments: