Wednesday, January 07, 2009

Here we go again...

Första arbetsdagen på jobbet efter en sådan lång ledighet känns lite konstig. Fick "ensekundspanik" när jag satte igång arbetsdatorn: "Har jag glömt lösenordet?"

Nu ska jag sitta och planera vad jag ska syssla med den här vintern/våren. Just nu vet jag att jag ska ha en kurs som jag är kursansvarig för och jag ska "vara med" på flera till. Och misstänker starkt att det blir en till men just nu ligger jag lågt och hoppas på att undvika den men chansen är minimal.

Egentligen är det ganska roligt vilka ord som används när flera lärare undervisar samma kurs. Det låter som om vi skulle prata barnvårdnad. Har man inte så mycket ansvar (typ varannan helg förälder)så "hjälper man till", ibland "hoppar man in". Det är inte ovanligt att "man är med". Visst, vissa gånger gör man det tillsammans, gemensamt med delat ansvar och då påminner det mer om en sådan välfungerande kärnfamilj.

Dagens "Att göra” lista
Skicka in kursbudget
Ta ner adventsljusstakar
Planera kursen
Hitta motivationen

No comments: