Thursday, October 23, 2008

Hells Kitchen

Under en av kurserna ska studenter läser om olika fall och analysera dem utifrån marknadsförings, organisatorisk osv perspektiv.

Ett av fallen handlar om en sjukvårdsinrättning och där stod det att de bland annat sysslar med "hyvling av prostata". Jag har ingen aning om hur det går till men i vilket fall som känner jag mig glad att jag inte äter ost och därmed slipper använda osthyveln under vår fikastund på jobbet.

Koncentrationen är inte på topp. Jag borde rätta, jag borde vara effektiv men istället är min hjärna ockuperad av köksredskap.

1 comment:

Blomqvist said...

Haha, det där låter nog värre än det är. På fikonspråket brukar man kalla det "Transurethral resektion av prostata" (TURP).

http://www.urologkanalen.com/bph1/kirurgiskbehandling.shtml