Monday, February 11, 2008

Akuta komplikationer


Alice har haft ett dramatiskt dygn: hög feber, tusen frågor på sjukvårdsupplysningen, Paracetamol & Eeze (som inte hjälpte ett dugg) besök på akuten, hyperventilation (patetiskt, jag vet), blodprov, misstankar om hjärnhinneinflammation, överläkare, jag-vill-hem repliken sagt med extremt ynklig röst till K. ... Ja, hela köret.

Enligt läkaren så var det någon infektion men jag själv tror att det var någon sorts allergireaktion mot Christer Sjögren när han gick till finalen i Globen.

Sjukvården får fyra stjärnor. Varför bara fyra? Jag fick ingen Bamseplåster :-) Dålig stil :-)

1 comment:

Blomqvist said...

Inget Bamseplåster? Upprörande! Bara det är ju underlag för en anmälan till HSAN.

Passar även på att kommentera dina piller på bilden ovan: Kombipiller borde det finnas mer av i Sverige. Botaniserar alltid i apotekens sortiment när jag är utomlands. De bästa "anti-flu-pillrena" hittade jag i USA när jag var där på en kurs en gång. Ena sekunden däckad med feber och ont överallt. Andra sekunden kände man sig frisk som en mört. Vill knappt veta vad de innehöll. Krya på dig!