Tuesday, April 10, 2007

Doktorand eler Askungen?

Förra veckan hade jag köksansvaret på vår institution/avdelning/sektion. Suck. Jag hävdar bestämt att om alla skulle ta sitt ansvar skulle vi inte behöva ha något ansvar för andras muggar & tallrikar men det finns personer som inte håller med mig. Det är nog samma personer som ställer sina smutsiga muggar i handfatet istället för diskmaskinen.

Jag kan berätta att jag verkligen inte har någon städmani (snarare tvärtom) men på något sätt lyckas jag låta bli ställa mina muggar i handfatet på jobbet även om jag lämnar dem precis överallt hemma. Men tydligen vissa är för upptagna att agera hårtarbetande forskare så de inte har tid att diska sina muggar. Så jag låtsades vara Askungen medan jag plockade in disken. Barnsligt och fånigt. Jag vet. Men jag gör vad som helst för att ta mig igenom min köksvecka.

No comments: