Wednesday, December 06, 2006

Life as a wallflower

Pust... Nu är vi klara med konferensen... Det var lite tufft under vissa diskussioner. Vi blev nog lite ifrågasatta där ett tag. Hoppas att de avfärdade sina ifrågasättningar med "de där akademikerna ska alltid hitta på något teoretiskt" eller liknande. För att jag känner att det kan bli riktigt bra & givande resultat. Istället för att undervisa, är jag involverad i ett projekt. Just nu kom nya människor in i projektet och det känns väldigt väldigt positivt. Det kan bli riktigt bra och jag tror att vårt bidrag till projektresultatet kommer att väga tyngst. Det är bara så att andra deltagare inte ser det. ÄN. Men vänta bara... Igår blev jag och en kvinnlig kollega till mig lite sura. Det där konferensrummet som vi var på var på tok för liten för alla, så det fanns inte plats vid bordet. Så jag, hon & två tjejer till hamnade bakom alla andra, satt vid väggen. Så klart påverkade det diskussionsklimatet. Det är inte så lätt att komma in i diskussionerna då andra deltagare inte ser en... Min kollega sade att vi var där i roll av "inventariet" medan jag ansåg att vi kunde kalla oss för wallflowers... I vilket fall var det inte bra. Idag har jag bestämt: NO MORE WALLFLOWERS!

No comments: