Tuesday, November 07, 2006

We're all mad here// The Cat

Jag håller med. Vi är alla galna. Idag känns det så. Jag är galen. Sitter med den här hemtentan och lyckas inte avsluta. Går till biblioteket, letar upp böcker, bläddrar, lånar dem, kommer ut på mitt rum och börjar läsa mer noggrant. och då känns det att all visdom försvan från dessa böcker på väg hit. Eller mina ögon ser inte dem sakerna som de såg under tiden i biblioteket. Jag antar att det är någon sorts doktorand-sjukan. Idag bläddrade jag i bok skriven av Popper: Sedan tänkte jag "vill jag verkligen bli placerad i Popper-fack? Vill jag hamna under rubriken "falsifikationism"? Vill jag förknippas med det här sätet att se på vetenskap"? med andra ord: Doktoransjukan med tydliga symptom.

Vanligtvis brukar jag inte ha problem att ta beslut snabbt. Men just nu sitter jag och kan inte skriva en mening, en ynklig mening utan att kolla upp 3-4 teorier eller någon vetenskaplig artikel. Suck suck suck. Egentligen vet jag vad det är. En gigantisk neonskylt händer ovanför mitt huvudet och lyser starkt. Det står "OSÄKERHET" på skylten. Det är inte ofta jag känner mig dum. Men idag gör jag det. Måste skärpa mig. Jag kom hit inte pga min osäkerhet. Jag nådde hit för att jag är duktig på det jag gör (Försöker med mental träning som ni ser)

No comments: