Wednesday, November 28, 2007

Ironi

Vad jag är stolt! Idag fick jag ett frikort!

Nu slipper jag betala för mina vårdbesök.
Egentligen handlar det inte så mycket om pengar. Frikortet är som ett intyg att man har faktiskt sjuk och att man har fått lida. Om American Express Gold Card visar att man har mycket pengar, ger frikortet prov på att man har mycket baciller och andra hälsoproblem.

Jag tycker att man ska ha ett liknande kort för doktorander. Det vore ju skönt att ge oss ett intyg som säger "Ja, hela världen vet att ni har det tufft. Vi är medvetna om ångesten som ni får uppleva. Varsågod, här är ett kort som bestyrker detta."

Fast det är kanske uppenbart utan något kort. Evident (ett fint doktorandord) liksom.

3 comments:

Anonymous said...

hej hej alice! (: netycia radau tavo komentara 'emigracija etc' blog'e, tai pagavo smalsumas

As svedu kalbos dar tiek neivaldziau kad blog'a pradeciau svediskai rasyt (ir tavishki skaityt sunkoka).. Bet Respektas!
Anyway, tik norejau pasakyt kad as irgi svedijoj ir irgi doktorante.. jei nepaslaptis - kokiam mieste ir kokioj srity mokslinies?

esu fizike is Linkopingo (:

Alice said...

Buvusi klaipediete, dabar esu ekomiste is Blekinge Tekniska Högskola

Blomqvist said...

Var är Alice? När man sitter och tentapluggar så är ens dagliga bloggrunda det enda man har att se fram emot. Mer Alice åt folket!