Thursday, June 07, 2007

Akademiker söker


Idag dumpade jag mina kollegor och hade alldeles privat lunch som avslutades med Magnum Double Caramel ute på en bänk i skuggan. Under tiden läste jag tidningen och fastnade vid kontaktannonser. Det är något speciellt just med den sidan... Inte för att jag letar men jag tycker att det är underhållande att läsa hur andra människor sammanfattar sig själv, hela sitt liv i några ynkliga ord.

Dagen "fångst" - "54-årig akademiker öppen, positiv läggning söker likasinnad kvinna 45-55 år." Det intressanta med den här annonsen är inte det att personen kan se sig själv med en kvinna som är 9 år yngre men vill inte träffa någon som är 2 år äldre. Hmmm... Det mest intressanta för mig är att han valde att presentera sig själv som "akademiker".

Uppenbarligen så ligger det väldigt stor del av personens identitet i den akademiska utbildningen. Bevisligen är detta något som är positivt för honom och han ser det som en konkurrensfördel även när det kommer till kärleken.
Så poängen på en högskolekurs ger även poäng i förälskelsen.

1 comment:

Maja said...

:) Känner igen tanken, och till skillnad från dig så söker jag efter Mr Right, eller varför inte Mr McDreamey? Jag skulle aldrig överväga att svara på en annons om killen endast kan tänka sig en lika gammal till tio år yngre tjej, i synnerhet inte om det visar sig att jag är ett ynka år äldre än objektet i fråga - Vilket ofta är fallet om man hittar vad som verkar vara en trevlig snubbe! :)
KRAM
Ps. Säger det mer om mig än om honom?